Комісія «Добре врядування» Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України провела своє чергове засідання. Його ключовою темою стало питання державної політики щодо навчання школярів та студентів з тимчасово окупованих територій.

Захід пройшов у форматі онлайн під головуванням координатора комісії – народного депутата України Віталія Безгіна.

До засідання також долучився заступник міністра освіти і науки України Андрій Вітренко. Зокрема, він розповів про ключові напрямки діяльності МОН щодо школярів та студентів з тимчасово окупованих територій. Наразі на етапі внутрішнього погодження перебуває концепція реінтеграції української системи освіти на деокупованих територіях. До її розробки долучилися також представники регіонів. 

Також Андрій Вітренко представив подальші кроки Міністерства освіти і науки щодо навчальних закладів різних рівнів. 

«Пропоную розглянути різні рівні і сфери освіти. У школах майже нічого не змінюється. Залишаються Всеукраїнська школа онлайн та дистанційне навчання. Що стосується вступу до українських закладів вищої освіти, то буде збережено квоту 2 для абітурієнтів з окупованих та прифронтових регіонів. Ми також продовжуємо роботу центрів «Крим-Україна» та «Донбас-Україна». Вступ в магістратуру прописаний на загальних умовах. Міністерство планує внести зміни в порядок прийому, щоб діти з тимчасово окупованих територій могли вступати за заявою, але на спеціальності, які користуються особливою підтримкою держави. Що стосується професійно-технічної освіти, то заклади будуть і надалі працювати там, де вони фізично розміщені. Але ми також запустили онлайн-платформу для здобуття професійно-технічних спеціальностей», – зазначив заступник міністра.

Наразі МОН розробляє нормативно-правові документи для визнання кваліфікацій закладів професійно-технічної, фахово-передвищої та вищої освіти, які були здобуті на тимчасово окупованих територіях. 

Що стосується школярів, то вони можуть звертатися у школи, які мають форму екстернату і там отримувати документи про освіту.

Андрій Вітренко також підкреслив, що Міністерство освіти і науки наразі розробляє положення про бордингові школи. 

«Плануємо вводити бордингові школи для дітей з прифронтових територій. Це школи з постійним проживанням і очною освітою на більш безпечних територіях. Туди планується переводити і вчителів, які виїхали з небезпечних регіонів. Наразі Міністерство вже створює перелік локацій, де такі школи можна розмістити. Усе поки перебуває у процесі імплементації. Але маємо приклад, коли школярів з Херсонщини розмістили у Києві на базі математичного ліцею при КНУ імені Т. Шевченка. І така практика мала хороший результат», – підкреслив заступник міністра.

Представники регіонів та громад також мали змогу поставити питання, які є актуальними для них. Зокрема, було обговорено можливість онлайн-освіти на окупованих та прифронтових територіях, спрощення провадження освітньої діяльності поблизу лінії зіткнення та повної чи часткової релокації закладів вищої освіти.

Схожі записи